Mario Dragičević, viši asistent na Fakultetu strojarstva i računarstva Sveučilišta u Mostaru i mentor na najvećem međunarodnom studentskom projektu „Formula student“, Mostar za Klub menadžera govori o ovom projektu.

Što je projekt „Formula student“ i koji je cilj projekta?

Projekt "Formula Student“ je najveći i najpoznatiji međunarodni projekt u području motornih sportova, koji podrazumijeva izradu formula trkaćeg bolida od strane studenata tehničkih fakulteta. Cilj projekta je sintezom teorijskog znanja stečenog na fakultetu i praktičnog rada na projektu razviti gotov proizvod u obliku trkaćeg bolida. Ovime se razvijaju dodatne vještine u konstruiranju, marketingu i timskom radu, a čime se ujedno promiče inovativnost i izvrsnost u inženjerstvu.

Kako je krenula priča o bolidima u Mostaru?

Studenti Fakulteta strojarstva, računarstva i elektrotehnike Sveučilišta u Mostaru 2013. godine samoinicijativno osnivaju „FSRacing team“. Tada, a i sada FSRacing team je prepoznat kao prvi i jedini tim iz BiH koji se uključuje u međunarodnu mrežu projekta "Formula Student". Nakon toga FSRacing team okuplja nove članove te 2016. nastaje ideja o trkaćem bolidu Ammodytes V2. Studenti FSRacing team-a su uspješno prošli sve faze kvalifikacija te s novim bolidom odlaze na natjecanje koje se održava u Italiji krajem srpnja 2019. te na regionalno natjecanje Formula student Alpe Adria koje će se održati u kolovozu 2019. u Hrvatskoj.

Kad ste preuzeli mentorstvo nad projektom izgradnje bolida na FSRE?

Istaknuo bih da se bolid izrađuje po detaljnom pravilniku definiranom od strane međunarodne Uprave projekta “Formule student” koja se sastoji od brojnih timova inženjera iz automobilske industrije. Cijeli bolid, od ideje do gotovog proizvoda mora biti realiziran isključivo od strane studenata. Međutim, studenti imaju pravo na pomoć s fakulteta kroz jednog profesora ili asistenta koji će im biti mentor i super advisor u svim fazama razvoja projekta. Čast mi je da sam 2017. od strane studenata izabran za mentora na projektu te sam zahvalan svim članovima FSRacing team-a na dosadašnjoj uzajamnoj podršci i suradnji.

Koji su uspjesi koji su postignuti sa spomenutim projektom?

Uspjesi projekta Formula student u BiH mogu se jedino gledati kroz prizmu FSRacing tima, a govoreći iz svog vlastitog iskustva oni su nebrojivi. Zašto? Usudim se reći da je FSracing team najprije jedan od najvećih promotora Fakulteta strojarstva, računarstva i elektrotehnike kao i cijelog Sveučilišta u Mostaru u Europi i svijetu. Također, FSRacing team je veliki promotor naše BiH jer na slična natjecanja dolaze timovi iz zemalja i sa Sveučilišta koja su daleko naprednija i razvijenija od nas. A na kraju, ciljano gledajući krajnji uspjeh se može ogledati kroz uspješne kvalifikacije na prestižna Formula student natjecanja, izradu tehnički ispravnog bolida te pristupu drugim fazama natjecanja i postizanja zapaženih rezultata u odnosu na zavidnu konkurenciju. Iza svega prethodno navedenog stoje potrebna znanja i vještine te stotine radnih sati i dana koji studenti ulažu za izradu bolida, a što je zaista neprocjenjivo iskustvo i korist za jednog studenta tehničkog fakulteta.

Je li rad studenata s Vama na čelu prepoznat u lokalnoj zajednici, ali i u BiH?

Rad studenata FSRacing team.-a u BiH jako je prepoznat posebno zahvaljujući timu PR i marketinga koji konstantno rade na promociji projekta kroz medije i različite događaje putem kojih nastoje prikupiti odgovarajuća sredstva i sponzorstva za završetak projekta.

Što bi Vam pomoglo da se ova pozitivna priča digne na višu razinu?

Najveći utjecaj imalo bi veće razumijevanje prema inovativnosti i kreativnosti mladih ljudi koji mijenjaju našu svakodnevnicu pozitivnim pričama i projektima. Poticanjem izvrsnosti kroz ovakve i slične projekte ulažemo u genijalce koji će sutra biti nositelji društva.

Kad ste shvatili da Vas osobno zanimaju 'strojevi', odnosno kako ste odlučili završiti strojarstvo?

Još dok sam bio dijete i osnovnoškolac roditelji su mi često govorili da uvijek nešto sastavljam i rastavljam. Zaista je tako i bilo. Sad kad sam prošao sve faze školovanja od srednje tehničke škole pa nadalje vidim da je moj životni poziv od malih nogu usmjeren prema tehnici, razvoju i novim stvarima. Čini mi se da je to „sastavljanje i rastavljanje“ bila samo klica koja se na posljetku manifestirala u inženjera strojarstva.

Gdje se vidite za 10 godina?

Teško je odgovoriti na ovo pitanje! Ako se referiram na Matu Rimca i doc. dr. sc. Svena Maričića onda mi jedino preostaje vjerovati u sebe i biti sretan. Mate je u životnoj avanturi kroz 10 godina od garaže stvorio firmu gdje nastaju najbrži električni automobili na svijetu. S druge strane Sven je kroz 10 godina postigao zavidna znanstvena dostignuća u primjeni aditivnih tehnologija u biomedicini te na taj način dao značajan doprinos razvoju i popularizaciji tehničkih znanosti.  Imam krasne primjere, a gdje ću biti 2029. vidjet ćemo za 10 godina.